torstai 3. huhtikuuta 2014

JÄNNITTÄVÄT MATKAT



Ensi viikolle kertyikin Hanskille matkoja enemmän kuin alkuvuonna yhteensä.
Sunnuntaina Seinänjoki, Tiistaina Helsinki, keskiviikkona Turku ja vielä
lauantaina Eurakin. Euraa lukuun ottamatta köröttelen reissut halvinta
matkustustapaa käyttäen junalla. Tänä aamuna tulikin kuusi tekstaria
puhelimeen. Turvatiimi-niminen firma vakuuttaa niillä, että saan, sokea kun
olen, opastuksia vaihtopaikkojen ja määränpäiden rautatieasemilla.

No yleensä olen saanutkin. Kaksi kertaa on kyllä pumppu hypännyt kurkkuun,
kun opastaja ei olekaan saapunut. Seiso siinä sitten hädissäsi ja yritä
vimmatusti saada yhteyttä opastuksen tarjoavaan firmaan. Se on kuitenkin
mahdotonta. Heillä on kyllä minun puhelinnumeroni, mutta minulla ei ole
heidän.

Sokean on aika turvatonta matkailla yksin. Kallistakin se on, sillä
taksimatkoja korvataan vain kotikunnassa ja sen naapureissa tehtävistä
reissuista. Enemmänhän tuota taksia vieraalla paikkakunnalla tarvitsee kuin
kotikaupungissa. Olen siis torstaina Turusta palatessani satoja euroja
köyhempi mies kuin nyt. Euraan kuskaa onneksi Nummen Kari, Satakunnan museon
ystävien puheenjohtaja. Ja hän tekee sen ilmaiseksi.




Blogi: tiira-kirjat.blogspot.com
verkkokauppa: www.tiirakirjat.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti